lördag 23 juli 2011

Tömkörningen

Tömkörde ju som sagt igår.

Jag börja med att leda honom bort till åkern här hemma.

Grässtigen upp mot åkern satte jag på tömmarna och så fick han gå själv.

Provade med att stanna honom och rygga och gå fram igen.

Och det gick super bra :)


Innan man kommer över till åkern så måste man gå över en bäck, på en ganska smal liten stig. Och Otto gick helt själv över där oxå, utan att jag behövde vara där framme med honom :)

Tömkörde lite på åkern på raka spår och även på volt när vi körde trav och galopp.

Och han lyssna bra.

När jag sedan skulle gå hem, så tog jag vägen igenom byn.

Men tömkörde honom ändå.

Och han fixa de galant. Han gick hela vägen tillbaka till stallet utan att bry sig om något :D


Blev nog tyvärr ingen bild, men ni får en från när jag red här ute ist.

Inga kommentarer: