tisdag 26 juli 2011

Bett test

Idag testade jag bettet jag låna hem av en kompis.

Skritta ner med det till össjö gård (ÖHS), När jag red in på grus vägen börja jag rida honom i form. Men han gick verkligen emot bettet och gilla det inte alls. Han gick och tugga med munnen hela tiden, och de va nästan som att han sa till mig att, Nej det är gilla jag inte.

Trava en liten sträcka för att se om de bara va fix idé i skritten. Men han höll på där oxå.
Som tur va hade jag med mig mitt "vanliga" bett. Så hoppa av med en gång och bytte tillbaka till hans egna bett. Och då blev han lugn i munnen med en gång.
Tror det va för tjockt för honom att ha i munnen.

Förhoppningsvis kommer bettet som jag beställt imorgon :)
Och jag hoppas han kommer trivas med de, och gör han inte de köper jag ett äpple bett som är 3delat med fasta ringar.

Har ett sånt fast med genomgående ringar, och en storlek för stort, och det gick han ok på innan.
Han bara inte köpt ett nytt i rätt storlek.

4 kommentarer:

Alexandra sa...

SV; Jag har honom i ett stall ca en kvart från där jag bor, och det är vad det tar för mig att cykla dit :) så det är inte så långt och där är ju annat folk i stallet men det är bara småtjejer typ...

Malou Kastman sa...

sv: hihi okej! :d

Hanna sa...

Sv: jag vet faktiskt inte riktigt, hittade det på Google.

Malou Kastman sa...

sv: bra att veta! :) tack så mycket! nej hon har satt i ljusa slingor :) hon fick det av annica där hon jobbar