söndag 31 oktober 2010

Grönt kort

Otto är ju min första egna häst.
Så jag har ju aldrig varit ute å tävlat och så, därför har jag heller inget grönt kort.

På ett sett är det skönt att inte har de...för folk bara tjatar på mig att jag ska hopptävla, och jag vill inte ut å tävla. Inte nu iaf...jag tar det när jag känner att jag är redo själv för det.
Och eftersom jag aldrig har tävlat, så känner jag inte de suget för att tävla heller.

Nu när jag har köpt Otto oxå, så har jag inte kännt för att tävla alls, för att jag e bara glad att jag har honom...vi har kul tillsammans, och tar dagen som den kommer. Därför vill jag inte ut och tävla än och känna att man har sån press på sig.
Så än så länge håller vi oss till tränings tävlingar.

Men iaf... Tänkte jag skulle ta ett grönt kort iaf, innan årets slut.
För dom ska ändra reglerna, och då kommer det antagigen bli dyrare oxå, och massa mer...


Så är det någon som vet någon kurs nu snart?
I så fall, snälla säg till... Eller om ni vet någon mer som vill ta grönt kort.
För om jag får ihop 5 st, så kan jag boka för en kurs.

Peace Louice

Inga kommentarer: